העוזר הלוגיסטי החולייה השקטה שמניעה את אתר הבנייה כותבים: קובי דביר - מנהל ציוד ולוגיסטיקה רועי יהב - סגן מנהל מחלקת רכש בעץ השקד, העוזר/ת הלוגיסטי/ת הוא תפקיד התחלתי וחיוני, המהווה את השער לעולם הביצוע בענף הבנייה. בדרך כלל, עובדים בתפקיד זה נהנים מאופק קידום ברור לתפקידי מנהל עבודה או מהנדס ביצוע. הניסיון שנרכש בתפקיד מכין אותם היטב להצלחה בתפקידי הניהול העתידיים. תפקידו של העוזר/ת הלוגיסטי/ת מגוון ונוגע במגוון תחומים: אחריות על הזמנת ציוד וחומרים בהתאם לדרישות מהשטח. התהליך כולל ניהול הזמנות ומלאי: אפיון מדויק של המוצרים, מעקב אחר הטיפול בהזמנות ותיאום קבלת הסחורה מול ספקים בזמן. בדיקת איכות, כמות ונפח הסחורה המתקבלת, סידור נכון שלה במחסן בקרת איכות וסדר: ובשטח, וניהול מלאי שוטף. העוזר/ת אחראי גם על ניטור ותחזוקת הציוד הקיים, שמירה על תקינותו, וספירתו באופן קבוע. הקלדת תעודות משלוח במערכת הממוחשבת תהליך קריטי המשפיע על תשלום ניהול תפעולי: מדויק לספקים ועל הבקרה התקציבית של הפרויקט. היומיום שמאחורי הקלעים עבודה יעילה ומקצועית של העוזר/ת הלוגיסטי/ת תורמת באופן ישיר לחיסכון בעלויות ולייעול תהליכי העבודה. הזמנת חומרים מראש מונעת עצירת עבודה וחסכון בעלויות הובלה, אפיון מדויק של הציוד שמונע קבלת מוצרים שגויים והעברת ציוד מאתר שכבר אינו זקוק לו, על פני רכישת ציוד חדש. התמקצעות בכל המשימות הללו מונעת טעויות ומאפשרת לצוות להתקדם בהתאם לתכנון.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=